Under 2024-2025 startades ett initiativ för att öka förmågan och samverkan inom KrisGIS i Södermanland, detta arbete höll Länsstyrelsen ihop. Två träffar arrangerades på temat, en digital och en fysisk träff.
Nu har föreningen GISiDé fått möjligheten ta vid och fortsätta främja samverkan mellan de som arbetar inom kris och beredskap respektive inom GIS. GISiDé är en länsförening som har som uppgift att stödja användare och främja intresse av GIS – bland annat så är alla kommuner medlemmar i föreningen.
Syftet med dessa aktiviteter är att bidra till ökad kunskap om hur GIS kan komplettera arbetet med kris och beredskap och bygga nätverk mellan olika aktörer men också inom organisationer.
| Datum och tid: | Tisdagen den 9:e juni klockan 11:00-12:00 |
| Plats: | Onlineträff genom Teams |
| Agenda: | • KrisGIS i Södermanland • Aktiviteter i vår omvärld • Geodatarådet • Myndighetsprojekt • Kommunexempel • Fortsatta aktiviteter inom GISiDé |
Efterfråga Teamslänk genom att kontakta info@giside.se.
Du behöver inte anmäla dig. Sprid gärna inbjudan inom din organisation!
Välkommen!
GISiDé arbetsgrupp för KrisGIS
